Un plaer de gourmets

Fantàstica l’experiència que molts hem pogut compartir aquest dissabte al Centre Internacional de Premsa de Barcelona. Lliçons sobre Obama des de 19 aspectes diferents, 19 tasts de comunicació política. Idees expressades en 5 minuts de forma visual i directa.

Aquí teniu un llistat de les conferències

En el meu cas em vaig centrar en el canvi d’arquetip  que observo en la comunicació social. Es tendeix a una comunicació en xarxa, no jeràrquica i més influent que impositiva, hi ha receptivitat, fins i tot elogi, a la diferència. Són tendències que es reflecteixen en la campanya d’Obama. Posava alguns exemples:

-Connectivitat quant a accessibilitat i transparència, passem d’un món amb mitjancer amb la figura de poder a ser interlocutors directes a través dels mails per exemple;

 -la relació de participació i de pertanyença, la sensació dels seguidors d’Obama d’estar fent aportacions reals al canvi (All of this happened because of you);

– amb un marc propi –fóra dels canals habituals-. No estem parlant de grans empreses i lobbies, els protagonistes de la campanya d’Obama són ciutadans anòmims que s’articulen en xarxes pròpies.

Substitució del poder jeràrquic per l’empoderament El poder jeràrquic s’exerceix des de la cúspide de la piràmide cap a la base que és receptora. El concepte d’empoderament implica una acció des de la base cap al líder.

 

Gran experiència  i, a més,  el retrobament de la meitat dels 16, que-anuncio- ja ens preparem per noves aventures polítiques. Un plaer, sens dubte.

Anuncios