I3MEDIA-la televisió de la propera dècada

Article publicat a Comunicació 21 

L’aplicació a fons de les noves tecnologies modificarà la manera
d’entendre la televisió a curt termini. Les possibilitats d’interactuar
de manera ampla, la creació de presentadors virtuals o l’alta definició
són alguns dels desenvolupaments que ja estan en marxa però que tindran
una eclosió segura els propers anys, fins a situar-se en el rang de la
quotidianitat. El projecte i3media serà punter en el desenvolupament
d’aquests continguts “intel·ligents”. La presència catalana en el
programa és notable.
Les principals empreses del sector mèdia de l’Estat s’han aliat per
avançar cap a la televisió del futur. Amb un pressupost de 35 milions
d’euros, la meitat d’ells aportats pel Ministeri d’Indústria, el consorci
i3media congregarà 140 investigadors de primer nivell amb l’únic propòsit
que indaguin en els propers quatre anys en noves formes de continguts
audiovisuals intel•ligents. Presentadors virtuals, retransmissions
esportives amb efecte Matrix o programes personalitzats són alguns dels
exemples que es van donar divendres passat per il•lustrar el que pot
sortir d’una cuina tan puntera. Un total d’onze empreses formen part del
projecte, que s’ha marcat com a propòsit competir en el mercat mundial de
continguts televisius.
Mediapro encapçala i3media, del qual també en formen part Telefónica I+D,
Alcatel-Lucent, Havas Media, Havas Media, STT, Infospeech, Brainstorm,
Raditech, Noufer i la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió, a través
de les seves marques TV3, Activa Multimèdia i CCRTV SSGG. El projecte
també compta amb la participació de 19 grups d’investigació de sis
universitats (entre elles la UPF), deu centres tecnològics i dos centres
d’investigació.

L’objectiu és desenvolupar fins al 2010 nous entorns tecnològics que
permetin apropar-se al model de televisió personalitzada i automatitzada
que s’espera que sigui de consum massiu en els propers anys. “Quan
tinguem 40 canals, la diferència no estarà tant en els continguts com en
les tecnologies que es facin servir”, va apuntar el director general de
la Corporació, Joan Majó.

Curiosament, TV3 és l’unica televisió pública que participa en i3media,
la qual cosa Majó va interpretar com una evolució lògica dins de
l’interès tradicional de la CCRTV per les noves tecnologies, que al seu
parer ara ha d’intensificar-se a causa de la multiplicació de la
competència. Jaume Roures, president de Mediapro, va anar un pas més
enllà i va assegurar que, de fet, TV3 és l’unica televisió d’Espanya que
ha apostat pel desenvolupament tecnològic.

i3media és un dels 15 grans projectes d’investigació industrial
tecnològica seleccionats a la segona convocatòria del programa Cenit,
emmarcat en la iniciativa Ingenia 2010 del Ministeri d’Indústria, Turisme
i Comerç del govern de l’Estat.

Anuncios